Hatósági bizonyítvány kiállítása iránti kérelem
TÁJÉKOZTATÁS HATÓSÁGI BIZONYÍTVÁNY kiállítása iránti ELJÁRÁSRÓL
Az ingatlan-nyilvántartásban történő átvezetés céljából, az építmény felépüléséről (rendeltetést is igazoló), illetve a rendeltetés megváltozásáról szóló hatósági bizonyítványt –kérelemre– a Polgármester állítja ki.
A hatósági bizonyítvány kiállítását a településfejlesztési koncepcióról, az integrált településfejlesztési stratégiáról és a településrendezési eszközökről, valamint egyes településrendezési sajátos jogintézményekről szóló 314/2012. (XI. 8.) Korm. rendelet 26/C. §-a írja elő a polgármester számára az alábbiak szerint:
„(2) A polgármester kérelemre, amennyiben az építmény az országos építésügyi követelményeknek és a helyi építési szabályzatnak megfelel, szükség szerint helyszíni szemle alapján – az ingatlan-nyilvántartásban történő átvezetés céljából – rendeltetést is igazoló hatósági bizonyítványt állít ki arról, hogy az építési engedélyhez, egyszerű bejelentéshez vagy örökségvédelmi bejelentéshez nem kötött, 2012. december 31. után épített építmény felépült.
(3) A polgármester kérelemre, amennyiben
a rendeltetésmódosítás az örökségvédelmi vagy a rendeltetés-módosítási hatóság
engedélyéhez nem kötött, és az építmény, az építményen belüli rendeltetési
egység az országos építésügyi követelményeknek, valamint a helyi építési
szabályzatnak megfelel, – az ingatlan-nyilvántartásban történő átvezetés
céljából – hatósági bizonyítványt állít ki az építmény, az építményen belüli
rendeltetési egység rendeltetésének megváltoztatásáról.”
Az építésügyi és építésfelügyeleti hatósági eljárásokról és ellenőrzésekről,
valamint az építésügyi hatósági szolgáltatásról szóló 312/2012. (XI. 8.) Korm.
rendelet 56. § (4) bekezdése szerint
„A hatósági bizonyítvány kiállítható akkor is, ha az építmény építésekor
hatályos jogszabályok megváltoztak, de az építmény az építés időpontjában
hatályos építésügyi jogszabályoknak igazolhatóan megfelel.”
Ügyfeleink letölthetik a honlapról a megfelelő kérelem nyomtatványt.
A kérelem benyújtható Németkér
Polgármesteréhez a 7039.
Az eljárás menete:
1. kérelem és mellékleteinek (továbbiakban együttesen: dokumentáció) benyújtása az ügyfél részéről Németkér Polgármesteréhez
2. a dokumentáció továbbítása a települési főépítész részére
3. a települési főépítész kiadja a szakmai véleményét
4. a települési főépítész szakmai véleménye alapján a polgármester a hatósági bizonyítványt kiadja vagy a kiadását megtagadja
NYOMTATVÁNYOK: